måndag 26 mars 2012

Jag bara "råkade"...

Fredagen var en riktigt kul dag - husse var hemma och arbetade, vi stannade hemma från dagis och gjorde honom sällskap. På eftermiddagen fick jag frigång - jaja, jag kanske rymde lite men det vill jag väl inte säga rakt ut... :-) Hur som helst, husse glömde stänga altangrinden och jag bara "råkade" sticka ut nosen på gräsmattan, och helt plötsligt var hela lilla jag ute och spanade på området runt omkring...
När husse fick höra (tror att det var Agnes som skvallrade) att jag lämnat huset sprang han ut med Agnes i koppel och godis i hela fickan. Syrran som inte kan hålla käft gav givetvis skall, och då studsade jag givetvis snabbt tillbaks till henne - och fick godis av husse! Trodde att han skulle bli arg på mig, men han såg bara väldigt glad och nöjd ut.
Men jag hade ju inte gått så långt, gick bara in till grannen och spanade så att inget hade hänt på hennes tomt - hon var ju bortrest och jag ville leka vakthund...
//Ida

4 kommentarer:

  1. du är för bäst Ida...
    vem vet vad som händer eller hur det ser ut på andra sidan om man inte ser efter själv?????
    Bra jobbat polaren

    Elsa
    Ps min syrra hade gjort likadant med mig...att vi aldrig får ha kul

    SvaraRadera
  2. Sorry vänner , matte använder mest instagram nu för tiden, men nu har hon lagt till eran matte där. Sen ni vet om att vår största lillmatte är sjuk ju... hon har varit på sjukhus ett tag nu, då har matte fullt upp med allt annat...
    Vi saknar henne oxå ska ni veta....

    SvaraRadera
  3. Jäkla storasyrror som aldrig kan hålla käft - jag blev ju avslöjad bara för att hon voffade och jag blev nyfiken... :-(

    SvaraRadera
  4. Vad heter er matte där?

    SvaraRadera