måndag 6 juni 2011

Tuggmotstånd

Vilken snäll matte och husse jag har (trodde jag). Hittade en stor skål på golvet igår fylld med runda, hårda kulor att tugga på. Plockade några, härligt tuggmotstånd men inte någon speciell smak av lever eller något annat gott... Agnes tittade lite konstigt på mig och fnös till, var inte alls road av godis - konstig typ den där gamla syrran...

När matte fick syn på mig när jag tuggade frenetiskt bad hon mig att spotta ut vad jag hade i munnen. Matte kan bli så sur om jag inte lyder så givetvis spottade jag - men såg självklart till att träffa mattes tår... Hon sa att jag plockat leca-kulor ur en blomkruka och tuggat på. Näää, matte - jag lekte inte med någon blomma, jag tuggade ju bara godis ur en stor jordig godisskål!!!

Fattar inte varför hon kallade mig för sin "lilla tok"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar