måndag 27 juni 2011

Vem är boven?

Häromdagen upptäckte matte att någon av oss vovvar (jag är oskyldig!!!) hade varit uppe på fikabordet och stulit godsaker... Direkt blev hon misstänksam och lyfte upp oss för att lukta oss i nosen - den skyldiga skulle inte kunna komma undan...
Kan ni lista ut vem som varit ful och inte kunnat hålla tassarna borta från bordet??? *flinar* Snorvalpen, förstås... Och kan ni gissa vad matte tyckte om henne just då??? Jo, hon sa "usch", "fy" och "dumma vovve" - samtidigt log hon lite bakom ryggen på snorisen...
Fattar bara inte varför matte över huvud taget kunde misstänka MIG för att ha plockat godsaker från bordet - det har jag aldrig gjort, och kommer aldrig att göra... Jag inväntar istället att något liksom bara "ramlar" ner så att jag slipper anstränga mig för mycket... :-)

1 kommentar:

  1. Ida!
    låter som du är lika påhittig som mig(Elsa)! Till skillnad från surtanten som jag delar hus med! Hon är SÅ duktig o SÅ lydig enligt dom flesta!
    Men jag vet..... Pussar jag matte lite extra så smälter hon.
    Gjorde ett litet smakprov på sjön idag... Hm...

    SvaraRadera