söndag 10 juli 2011

Ida - med studs i fötterna

Inte för att jag fattar hur Ida gör - men hon studsar rakt upp och ner som värsta studsbollen... Matte brukar kalla Ida för "sin lilla känguru..." Vad är en känguru??? Förmodligen (förhoppningsvis) något riktigt larvigt som jag i alla fall inte skulle vilja vara - även om jag kunde...
Idag studsade i alla fall Ida över altanräcket när matte och husse gick runt husknuten. Och ändå sa jag ju åt henne att vänta - de skulle ju komma tillbaks... Men tror ni att hon lyssnade??? Nää då, hon tog ett skutt och hamnade utanför altanen... Och givetvis kom ju husse precis då och upptäckte henne. Tror ni att han blev sur??? Nä, han bara gullade och gosade extra mycket med henne och sa att hon var en "företagsam liten tjej".
Imorgon är det MIN tur att se om jag kommer över räcket - jag vill också få husses uppmärksamhet...!!!

2 kommentarer:

  1. Ida!
    Du verkar lika störtskön som mig!!
    Elsa

    SvaraRadera
  2. Vaddå störtskön??? Hon är ju bara för mycket, skitjobbig och tror att hon är något bara för att hon kan studsa... (hälsar Agnes)

    SvaraRadera