onsdag 9 november 2011

Hur man bäst retar matte

1. Skäll utomhus trots att matte säger nej
2. Nafsa matte i knävecken
3. Ta sats när du närmar dig en matta och spring så snabbt du kan över den - då glider den iväg...
4. "Ta hand om" strumpor eller tofflor som ligger framme
5. Spring runt, runt, runt och reta storasyrran tills matte ryter i och skäller på oss båda, trots att syrran är oskyldig...
6. Busa med pipleksaker med mycket ljud i

Efter ca 30-40 minuter lovar jag att matte är ganska tyst och hes. Då orkar hon inte längre skälla ut mig, och jag kan äntligen lägga mig ner och njuta av tystnaden. Ännu en gång lyckades jag reta upp matte!!! *flinar glatt*

4 kommentarer:

  1. ��tror att vi är lika du och jag ....
    Testa trosorna, dom är SÅ goda i matte blir genast måttligt glad!
    Samma sak bit i syrrans koppel på promenaden.

    SvaraRadera
  2. Själv gillar jag nylonstrumpor - en så härlig känsla när man snuttar på dem... Och strumpbyxor - de är skojiga!!! Då kan syrran och jag dra i varsitt ben och busa (ända tills matte upptäcker oss förstås).
    Jag tuggar inte på syrrans koppel - väljer istället att studsa fram och bita i hennes öron istället. Fattar inte varför hon blir så arg - de ser ju så lockande ut... *hmmm*

    SvaraRadera
  3. Ha ha voffi jag tar oxå Lowis öron på promenaden...

    SvaraRadera
  4. Visst är öron gott??? Ibland kan jag ligga i soffan och slicka Agnes öron hur länge som helst...

    SvaraRadera