måndag 7 november 2011

Vad har jag gjort för ont???

Jag säger bara det: Vad har jag gjort för ont som måste stå ut med en löjlig liten syster som tror att hon äger hela världen???
Nu är husse bortrest och då passar Ida på att leva rövare och reta matte halvt fördärvad. Jag försöker hjälpa matte och tala om för lilltjejen var skåpet ska stå, men hon verkar inte vilja lyssna på mig. Tycker tydligen bara att det är extra kul att jäklas med mig, när jag ryter i och förklarar att det inte är tillåtet att göra vad som helst... *suck* Tror att det är för mycket päls i hennes öron så att hon inte hör - matte, ikväll får du se till att rensa Idas öron (trots hennes protester - kan hon ha som straff... *flinar elakt*).
I går försökte jag få matro - men icke, sa Nicke... Då kom Ida smygandes upp bakom häcken på mig och studsade snabbt fram med ett löjligt skall för att visa att hon fanns. Matte blev sur och flyttade bort henne. Efter några sekunder var Ida åter på plats och gjorde samma sak, och matte var där ytterligare en gång... Men tredje gången gillt, då var matte oerhört förbannad på Ida och gav henne förbud att stå kvar i samma rum som mig när jag skulle äta... Tack, matte!!!
Husse - kom hem snart, det är så oerhört jobbigt med knäppa systrar som inte vill lyssna på oss tjejer (matte och mig). Nu är det DIN tur att förklara reglerna som gäller...

5 kommentarer:

  1. Lugn...småsyskon är hopplösa fall, gör allt för att tro att dom ska syns mest o ta igen allt dom missat...

    SvaraRadera
  2. Men varför just jag??? Jag, som är så oerhört lugn och tillbakadragen... :-)

    SvaraRadera
  3. ❤till våra "busar" som livar upp våran tillvaro. Trots att dom inte är lika smarta i kloka som oss stora

    SvaraRadera
  4. Matte till Agnes och Ida08 november, 2011

    Egentligen handlar det ju bara om s.k "syskonkärlek" som gör att de där små fyrbenta krabaterna inte kan hålla sig lugna... Har själv syskon, så jag vet hur det är... :-) (hälsar jyckarnas matte).

    SvaraRadera
  5. Jag busar också extra mycket när Husse är borta, funkar fint så länge jag ser till att vara extra söt när han kommer hem, men man vet aldrig en del gånger smyger han in och kommer på mig.

    jag önskar att jag hade en syster eller storebror som jag också kan retas med :>

    SvaraRadera