torsdag 19 maj 2011

Kollektiv bantning

Varför måste jag banta, bara för att matte gör det? Tycker jag är taskigt - jag är en väldigt smärt och fin jycke som inte alls fattar varför jag inte kan få äta lite gottisar emellanåt.
Bara för att jag råkar vara en aning (typ några kilon) tyngre än lillsyrran finns det väl inte skäl för matte att hålla strikt mathållning på mig?
Äh, kom igen matte - vi kan väl fortsätta lägga oss tillsammans i vassruggen vid stranden... Där ser ingen om vi har något kilo extra eller inte...
Tur att jag har husse som tycker synd om mig när jag tittar på honom med mina sorgsna, bedjande ögon - då brukar det kunna trilla ner något gott när inte matte ser...

1 kommentar:

  1. Stackare, här min sann får vi äta gottis! Tur att matte o husse är så snälla, men vi åker ju på en o annan joggingtur ibland, men dom gillar vi!

    SvaraRadera